mojakultura logo
menu
Nové české sci-fi sa vyrovná svetovej produkcii

Nové české sci-fi sa vyrovná svetovej produkcii

Chceli by ste mať istotu, že nezomriete inak, ako prirodzenou smrťou vo vysokom veku? Na túto tému...

26. apríla 2023

Chceli by ste mať istotu, že nezomriete inak, ako prirodzenou smrťou vo vysokom veku? Na túto tému vzniká u našich českých susedov nový sci-fi film Bod obnovy. Pozrite si jeho prvú ukážku.

Ľudstvo dostáva druhú šancu v podobe obnovovacieho systému, ktorý má zabezpečiť, aby sa človek, ktorý zomrie neprirodzenou smrťou, mohol vrátiť k životu. Nutné je preto vykonať zálohu mozgu každých 48 hodín.

Aj keď sa dej bude odohrávať v budúcnosti, zásadne sa vyjadruje k témam, ktoré sú nám blízke už teraz. Film sa zaoberá otázkami etiky, morálky či digitálnej bezpečnosti, ale aj slobody.

Pre režiséra Roberta Hloza pôjde o celovečerný debut. Jeho krátke a študentské filmy, ktoré nakrúcal počas štúdia v Česku aj Južnej Kórei (Mlýn 2011, Numbers 2012), sú však dôkazom veľkých ambícii mladého tvorcu.

Trailer ukazuje futuristický svet a kyberpunkovú estetiku, ktorá preniká do každej oblasti ľudského života. Nové modely áut, zbrane a technologické vylepšenia ľudského tela. Bod obnovy sa pokúsi priniesť plnohodnotný zážitok z futuristického sveta, podobného dielam ako je Blade Runner 2049 či videoherný Cyberpunk 2077. Aj v prípade pripravovanej snímky je známy rok z našej budúcnosti, kedy sa udalosti budú odohrávať. Príbeh je zasadený do roku 2041, no vychádza z našej reality. Tvorcovia nakrúcali v Česku, Poľsku a na Slovensku a vo filme budeme môcť vidieť napríklad aj upravenú socialistickú architektúru dokonca aj reálne budovy s vizuálom, aký by mohli mať v blízkej budúcnosti.

Herečka Andrea Mohylová je v roli kriminalistky – ústrednej hrdinky filmu, ktorá má za úlohu vyriešiť vraždu jedného z autorov technológie systému zvaného „Obnova“. V snímke uvidíme aj Matěja Hádeka, Václava Neužila ml. či slovenského herca Milana Ondríka.

Slovenská premiéra filmu je naplánovaná na 21. septembra 2023.

 

Spracoval: Matúš Trišč