mojakultura logo
menu
Bratislava v pohybe tento rok s rekordnou návštevnosťou

Bratislava v pohybe tento rok s rekordnou návštevnosťou

Súčasný tanec očaril široké publikum. Počas desiatich večerov prišlo na predstavenia hlavného progr...

2. novembra 2023

Súčasný tanec očaril široké publikum. Počas desiatich večerov prišlo na predstavenia hlavného programu 27. ročníka medzinárodného festivalu Bratislava v pohybe bezmála 3000 divákov, čo je takmer dvojnásobne viac ako v roku 2022. Ďalších 900 divákov navštívilo podujatia sprievodného programu. Festival putoval aj do iných miest na Slovensku, kde zaznamenal účasť takmer 500 divákov. Bratislava v pohybe mala dve časti – júnovú a októbrovú (2. – 21. októbra). Ďalší, 28. ročník sa zameria na španielsky a portugalský súčasný tanec a uskutoční sa na jeseň 2024.

Medzinárodný festival súčasného tanca Bratislava v pohybe sa počas svojho 27. roka existencie zameral na prehliadku belgického tanca, pričom hlavný program mal letnú a jesennú časť. V júni si diváci v sále Činohry SND pozreli dve uvedenia diela Diptych slávneho belgického súboru Peeping Tom. Jesenná časť ponúkla osem večerov, počas ktorých sa predstavilo deväť zoskupení z Belgicka (Ultima Vez, Jan Martens, Loraine Dambermont, Anton Lachky Company), Talianska (Camilla Monga & Emanuele Maniscalco), Francúzska (Cie E7KA), Veľkej Británie (Ching Ying-Chien) a Slovenska (Štúdio Divadlo tanca).

Jan Martens Sweat baby sweat. Foto: Juraj Žilinčár

„Už minulý rok nám ukázal, že sa milovníci súčasného tanca po pandemických časoch vrátili do divadla. Sme veľmi radi, že v tomto ročníku sa ich počet výrazne zvýšil a nám sa podarilo vypredať sedem z desiatich predstavení hlavného programu. Divákom sme ponúkli široké spektrum tanečného umenia – od veľkolepých diel popredných belgických súborov cez komorné diela až po intímne duetá a sóla talentovaných choreografov a choreografiek. Veríme, že bolo z čoho vyberať,“ uviedla umelecká riaditeľka festivalu Miroslava Kovářová.

Organizátori festivalu Bratislava v pohybe zaznamenali tento rok rekordnú návštevnosť hlavného programu. Hlavný program festivalu vrátane dvoch predstavení Peeping Tom tento rok videlo 2911 divákov, z toho 2438 platiacich divákov, čo je takmer dvojnásobok oproti roku 2022. Jesennú časť programu pritom navštívilo 1969 ľudí, čo predstavuje 93% návštevnosť.

Sprievodný program festivalu ponúkol dve uvedenia performance Veľký nádych, v ktorom sa na Nádvorí Primaciálneho paláca predstavilo 40 profesionálnych aj amatérskych tanečníc rôzneho veku. Ďalej si mohli diváci vychutnať tri predstavenia slovenských umeleckých zoskupení a dva večery s filmami o tanci. Už tradične boli pre záujemcov pripravené aj dva tanečné workshopy vedené profesionálmi z vystupujúcich súborov. Podujatia sprievodného programu navštívilo viac ako 900 divákov, resp. účastníkov.

Camilla Monga & Emanuele Maniscalco Sullattimo. Foto: Juraj Žilinčár

Vybrané predstavenia z hlavného programu putovali aj do regiónov, kde si našli takmer 500 divákov. „Tento rok sa nám výraznejšie podarilo dostať do ‚pohybu‘ aj iné mestá na Slovensku. Po opatrných pokusoch s jedným hosťovaním v posledných dvoch rokoch sme tentoraz ponúkli v spolupráci s partnermi až sedem predstavení v štyroch mestách. Intenzívny zážitok zo súčasného tanca tak mohli mať diváci v Trnave, Žiline, Banskej Bystrici či Košiciach. V popularizácii tanca v celoslovenskej miere chceme pokračovať a veríme, že čaru súčasného tanca spolu s nami podľahne čoraz viac divákov,“ povedala výkonná riaditeľka festivalu Katarína Figula.

O ústredný výrazný vizuál sa aj tento rok postarala reklamná agentúra Slovák&Friends. „Roky hľadáme spôsoby ako predstaviť súčasný tanec divákom, ktorí nevedia, čo od neho očakávať. Tento rok sme stavili na silné emócie vyjadrené citoslovcami, ktoré nahrádzajú slogany a sú vyplnené fotografiami z predstavení. Vznikla tak jedinečná a odlíšiteľná vizualita tohto výnimočného festivalu,“ uviedol Róbert Slovák, kreatívny riaditeľ agentúry.

Vďaka partnerom a mediálnym partnerom sa organizátorom podarilo osloviť publikum cez rozmanitú škálu komunikačných nástrojov, pričom len v online priestore dosiahla kampaň viac ako 1,5 milióna impresií. Novinkou komunikácie okrem rozšírenej podpory v online bol aj podcast s rozhovormi Miroslavy Kovářovej s umelcami.

Ultima Vez: Hands do not touch your precious me. Foto: Juraj Žilinčár

Budúci rok bude patriť výberu spomedzi súborov súčasného tanca zo Španielska a Portugalska. Program uverejnia organizátori v lete 2024.

 

Zdroj: redakciu informovala, Markéta Plichtová, PR manažérka

Foto: Juraj Žilinčár